Nov 22, 2011

PUAS HATI KA???

gambar hiasan yang dipinjam 
  
Assalamualaikum..
   Pasukan Harimau Muda sekali lagi membuktikan kejagohan mereka dalam kancah bolasepak peringkat asia tenggara dengan sekali lagi merangkul pingat emas sukan sea 2011 selepas membenam ego sang garuda di hadapan penyokong tuan rumah sekali gus mempertahankan pingat emas yang dimenangi pada edisi lepas.. Tahniah diucapkan kepada barisan pemain dan pengendali pasukan. Seperti yang diduga sambutan terhadap pertemuan dua pasukan ini sangat panas dengan pelbagai karenah daripada penyokong indonesia bangang. 

   Tentang game tersebut dilihat agak seimbang dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan untuk menggegar jaring lawan masing-masing. Namun kelihatan jaring gol Malaysia selalu bergegar kerana kerap di tarik oleh Titus Bonai.
 "emangnya gue gemar main jaring" -Tikus Bunai

  Jaringan gol pada perlawanan tersebut juga sangat epic dengan indonesia terlebih dahulu mendapat gol melalui tandukan bagaikan sang garuda khayalan. Namun begitu Harimau Muda tidak mudah mengalah dan melancarkan serangan bertali arus ke kubu pertahanan indonesia...(setakat kubu pertahanan saja tapi tak sampai ke pintu gol). Penantian Harimau Muda untuk mendapatkan gol penyamaan berakhir apabila gerakan cantik daripada kapten pasukan meloloskan diri dalam kotak penalti lawan dan menghantar bola kepada Asrarudin dan ditanduk secara merangkak masuk ke dalam gol. 

 gol jaringan Asrarudin

  Dengan kemenangan kejayaan ini diharap makin ramai mengambil tahu perihal bola sepak Malaysia. Jika di bandingkan dengan perjalanan pasukan Malaysia pada Sea Games yang lepas, ramai daripada rakyat Malaysia tidak ambil peduli pon ketika kita membelasah Timor Leste, ramai yang tak kisah ketika Malaysia tewas 4-1 kepada Vietnam dengan perlawanan yang penuh kontroversi, ramai yang tak tahu Fakri yang sumbat gol menewaskan Thailand....dan org mula ambil tahu setelah Malaysia layak ke separuh akhir, dan lebih ambil kisah setelah berjaya meraih pingat emas. Media-media mula membuat liputan tentangnya dan berlanjutan ke temasya kali ini. Tv3 dah sibuk buat siaran langsung berbanding dua tahun lepas, dah final baru nak ada live..sebab apa? sebab rating siaran langsung separuh akhir yang disiarkan pihak RTM mendapat sambutan yang menggalakkan. Oleh itu, Tv3 wajib tayangkan live perlawanan liga Super musim depan pulak ye dak? apa pun kejayaan meraih pingat emas ini harus dijadikan motivasi dan tonik istimewa kepada skuad Harimau Muda untuk melayan kunjungan Syiria pada perlawanan kelayakan Olimpik 2012 yang akan berlangsung pada 23 November 2011 nanti...

~TAHNIAH HARIMAU MUDA~
~TANAH TUMPAH DARAHKU~ 

sementara itu...............

"tahniah beta ucapkan. kita berjaya mengalahkan indonesia sekali lagi dan ini membuktikan bola sepak kita amat power di bawah naungan beta selaku presiden FAM."

wadefak...tak boring ka asyik jadi juara asean ja...balik-balik rival dengan indon...tak mau ka nak rival dengan Korea atau Arab Saudi  kat piala Asia? tak pun rival dengan Jepun atau Jerman kat piala dunia pulak???? APA PON TAK BULEH....


0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...