Dec 5, 2011

Liga Super 2012

assalamulaikum dan salam sejahtera.

 Menjelang sepak mula liga super 2012, setiap pasukan telah membuat persiapan memperkuatkan pasukan masing-masing bagi merebut gelaran juara liga. Ada yang pancing pemain bertaraf bintang, ada yang tukar jurulatih, ada yang melamar awang import, dan tak kurang juga ada pasukan yang buat perkara yang sama setiap musim iaitu merayu FAM melanjutkan tarikh akhir pendaftaran pemain (liga profesional la katakan...)

Sejak liga super diperkenalkan sejak 2004, peminat bola sepak malaysia telah merasai kemeriahannya dengan aksi-aksi menarik yang dipamerkan diatas padang mahupun di luar stadium seperti jaringan gol yang cantik, perlawanan yang mendebarkan, aksi bertengkar dengan pengadil perlawanan, aksi bertempur sesama penyokong dan sebagainya.. hal ini ternyata menunjukkan bahawa liga domestik kita juga tidak kurang seronoknya (yang tak seronoknya FAM). Walaubagaimanapun, dalam saingan liga super 2012 kemungkinan perjalanan liga akan menjadi suram tanpa penyertaan pasukan yang paling legend antara semua pasukan iaitu salah satu pasukan dari pantai timur yang telah beberapa kali terselamat daripada terjerumus ke kancah liga premier..cuba anda teka pasukan manakah itu?...kekeke..

Ok. untuk mengubat "kedukaan" kita akibat tersingkirnya salah satu pasukan dari pantai timur tersebut dari kancah liga super 2012 dan kemungkinan akan menyertai melaka FA dalam satu lagi liga bawahan pada 2013,  sebagai salah seorang penyokong tegar pasukan Kedah FA, dengan bangganya aku perkenalkan awang import yang akan mewakili Kedah FA mengharungi saingan liga super, piala FA, piala AFC dan piala Malaysia musim 2012 dan mereka ialah... 

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-memperkenalkan....


gambar ini adalah rekaan semata-mata

2 ulasan:

Anonymous said...

huhuhuhu....terbaik...marah lie and jamal..huhuu...pandai dato bandar pilih pemain import...

penglipurlara said...

haha..pasukan kaya mesti cari pemain yang baik punya..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...