Jun 18, 2012

Lapanbelas Jun


Pada suatu masa dahulu, ketika manusia di bumi Malaysia sibuk dengan wawasan 2020, aku telah selamat dilahirkan ke dunia ini. Bermula daripada 0, aku belajar mengenali dunia dengan perlahan-lahan. Emak dan ayah menjadi pembimbing aku dalam proses tumbesaran minda. Sehingga hari ini, telah genap 28 tahun aku dilahirkan, masih tak terbalas budi baik emak dan ayah bersusah payah membesarkan aku.

Aku bersyukur masih dapat melihat dunia hari ini,
Aku bersyukur masih dapat mendengar hari ini,
Aku bersyukur masih diberi peluang menikmati rezeki-Mu.
Entah esok akan ada lagi peluang ini,
aku tak tahu.
 
Menyingkap kembali perjalanan hidup aku di atas muka bumi ini selama 28 tahun, membuatkan aku berasa amat kerdil. Segala kekhilafan entah terampun atau tidak. Aku tak pasti.

Terima kasih emak kerana melahirkan,
Terima kasih ayah kerana berkorban,
Terima kasih kawan memberi tauladan,
Terima kasih juga kepada-Mu, ya Tuhan.

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...